Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarja syöpä.

Hei Kati,

Minäkin olen sinua vanhempi (43). Viime vuonna marraskuussa oli leikkaus. Multa löytyi myös kasvain oikeasta munasarjasta. Oli paikallinen kasvain, ei ollut levinnyt. Sain myös ennen joulua ekat sytostaatit. Niitä oli yht. 6 kertaa. Viimeinen hoito oli huhtikuun lopulla. Pelkäsin etukäteen sytostaatteja enemmän kuin leikkausta. Hengissä niistäkin selvittiin, vaikka koville välillä otti. Ei se ehkä ollut NIIN kauheaa kuin olin etukäteen ajatellut. Oireet on kovin yksilöllisiä. Mulla oli olo hoitojen jälkeen vetämätön ja heikko noin viikon ajan. Lihassärkyä oli välillä paljonkin. Tukan lähtö oli tosi kova pala (mulla oli pitkät hiukset). Onhan tuo suht nopeasti kasvanut. Onneksi.

Fyysisesti olisin ollut siinä kunnossa, että olisin voinut hoitojen välillä käydä töissä ainakin osa-aikaisesti (toimistohommia), mutta henkisesti olin niin rikki, ettei työnteosta mitään olisi tullut. Tuo henkinen puoli ei edelleenkään ole ihan reilassa.

Loppujen lopuksi aika on mennyt aika nopeasti. Vuosi sitten tähän aikaan olin juuri saanut tietää ensimmäisestä sytostaattihoidosta. Toisaalta tuntuu, että siitä on ikuisuus...

Toivon sinulle voimia ja jaksamista!
SatuK | 12.12.2014 klo 20:15:18