Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kokemuksia rintasyövän uusiutumisoireista???

Heipä hei kanssasisaret

Kyselen kokemuksia rintasyövän uusiutumisoireista.
Tiedän, että kaikenlaista tietoa voi löytää netistäkin, mutta en vain löydä vastauksia omiin oireisiini. Perusterveydenhuollostakaan en ole saanut apua (tai vastauksia) koska tutkimuslinjaksi minulle valittiin jotain muuta kuin syövän uusimisvaihtoehto, tämä määrätty tutkimuslinja ei selventänyt tilannettani. Oireet vain ovat ja pysyvät ja epätietoisuus jatkuu. Perusterveydenhuollosta en näköjään pääse vaivoineni eteenpäin enkä tutkimuksiin joissa poisuljettaisiin syövän mahdollinen uusiminen, minut on torpattu :(
Soittoaikakontakteissa pth-lääkärin kanssa minulle jäi vaikutelma että hänestä olen lähinnä luulosairas tai vastaava - ilmeisesti näin tulkitsee hän, koska perusveriarvoni olivat olleet normaalit (mitään syöpämarkkereita ei ole otettukaan).
Yksityisellä puolella ei seutukunnallani ole syöpälääkäriä,eikä minulla ole varaa yksityispuolen rtg-, ultraääni-, magneetti- tai tietokonetomografiakuvauksiin tai vastaaviin tutkimuksiin.

Olen sairastanut lobulaarisen rintasyövän 6 vuotta sitten, rinta poistettiin kokonaan ja osa sen puolen kainalon imusolmukkeista, sain CEF-kuurin, sädehoidon ja söin tamofenia 5 vuotta. Sain myöhemmin myös uuden rinnan omasta kudoksesta.

Nyt minulla on ollut puoli vuotta kipuja ensin vain rekontruktiorinnan alueella, mutta nyt myös toisen rinnan alueella, myös rintakehällä arkoja kohtia (imusolmukkeet?)ja kylkiluissa aristusta. Kivut alkoivat/tulivat yhtäkkiä ja niitä on päivittäin/öittäin, ne ovat minusta omalaatuisia. Olen myös väsynyt, olen ollut jo kauan väsynyt, nukun aina työpäivän jälkeen pari tuntia ja yöt päälle (heräilen kyllä välillä kipuun jne). Minun on ihan mahdoton erottaa onko väsymykseni työrasituksesta ja -stressistä johtuvaa vai loppuunpalamisen oireita (työni on ollut erittäin kuluttavaa jo vuosikausia)vai mahdollisesti syövän uusimisesta johtuvaa...

Olisin hyvin kiitollinen, jos joku kokenut kanssasisar jakaisi kokemuksiaan uusimisoireista ja siitä miten on päässyt tutkimuksiin.

Vaiheessa ollen, taipuneena, mutta en taittuneena,
lähetän raikkaan kevättuulen mukana <3 "päivä kerrallaan yhdessä ja yksin" <3-terveisiä ihan kaikille mitä tahansa syöpää sairastaneille ja sairastaville kanssasisarille!



raita | 6.5.2015 klo 11:08:59