Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kokemuksia toipumisesta ?

Olisi kiva jos te, joilla sytot jo ohi, jaksaisitte kertoa hieman miten toipuminen etenee rankan myrkytyskuurin jälkeen. Itselläni triplanegatiivinen G3, osapoisto, kainalot puhtaat, takana 3 Taxotere ja 3 x CEF, edessä sädehoidot. Viimeinen CEF oli viime viikolla.

Viimeisen CEF jälkeen nousi lämpöä ja olin kuin jyrän alle jäänyt, ensimmäisen kerran nukuin pari päivää putkeen. Nyt suhteellisen ok, ainoana selkävaivat edelleen ja suuvaivat, jotka todella ikäviä, samoin väsymys.

Odotan innolla sitä että miltä elämä tuntuu kun myrkytyksestä kulunut esim 4-5 viikkoa, huomaako eroa "entiseen" ja siitä tietty eteenpäin....viimeiseen CEF:iin oli tosi vaikea mennä, ajattelin että voi ei, ei enää please..!

Miten kosmeettiset asiat kuten tukka, ripset, kulmat - kyllä, olen niin turhamainen että niitäkin odotan innolla.

Entä turvotus, silmien 7/24 vuotaminen.... pääsisipä näistäkin jo eroon - hermo menee !

Ja töihin paluu - se se on suuri juttu myös. Minulla sairasloma annetty sädehoidon loppuun mutta ajattelin palailla tuossa 3 viikkoa ennen sitä päivää. Toisaalta aika tarve jo näyttäytyä töissä, vaikka etänä olen ollut ainakin tavoitettavissa, meillä alkanut taas YT:t jne.

Toisaalta, olisin mielelläni kesäkuun alkuun asti kotona. Huono omatunto "laiskottelusta" painaa jotenkin. Luvallakin ja syystäkin lepääminen lienee monille meistä vaikeaa ja omantunnon paikka.

Jos joku jaksaa kirjoitella kokemuksia syton jälkeisestä elämästä olisi tosi kiva.

Hyvää kevään jatkoa ja tsemppiä kaikille. Näistä selvitään kyllä...

Kristensen | 7.4.2014 klo 18:52:16