Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Terveen rinnan poistoleikkaus ensi viikon perjantaina

Hei, minulla oli myös lobulaarinen rintasyöpä. I leikkaus vuonna 2009, koko rinta poistettiin, lääkärillä oli kaksi vaihtoehtoa, osapoisto tai koko rinnan poisto. Valitsin koko rinnan poiston joka oli mielestäni parempi vaihtoehto. Kun rinta oli poistettu patologin vastauksesta selvisi että syöpää oli muuallakin rinnassa.
Sain sytostaatit, sädehoidon ja hormoonihoidon.

Vuonna 2010 minulta otettiin koepala toisesta rinnasta, ei ollut syöpää. Ja sitten vuonna 2011 otettiin taas koepala jäljellä olevasta
rinnasta ja syöpäähän se oli, tehtiin osapoisto.
No patologin lausunnon jälkeen huomattiin että oltiin poistettu liian vähän koska syöpäkasvain oli pitkulainen ja vain toinen pää näkyi ultrassa. Ja niin tuli uusi leikkaus ja koko vasenkin rinta poistettiin. Tähän ei tullut muita hoitoja.

Oikeastaan oli helpotus kun toinenkin rinta poistettiin, koska se jäljellä oleva rinta oli oikeastaan "tiellä" esim nukkuessa.

Proteesit minulla on molemmissa rinnoissa.

Olen tällähetkellä tyytyväinen elämääni enkä harkitse edes
rinnan korjausleikkausta.

Hyvää syksyn jatkoa, kyllä kaikki vielä hyväksi muuttuu.
Vaasa | 21.9.2014 klo 10:39:20