Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hormonihoito ja Femisoija

Hei kaikille!

Minulta leikattiin rintasyöpä marraskuun lopussa ja alkuvuodesta sain hyviä uutisia, minulle ei tarvitse antaa sytostaatteja! Hormonihoito aloitettiin ja olen syönyt pillereitä n.1,5kk. Kuumia aaltoja ei ole, mutta usein päänsärkyä, levotonta unta ja olen ärtyneessä mielentilassa lähes koko ajan :( Minulla oli hyvin aikaa ennen leikkausta läpikäydä koko tunneskaala - epäuskoa, epätoivoa, vihaa, surua ja paljon itkua - mutta leikkauksen jälkeen päätin, että tämän asian kanssa pitää nyt vain elää, toinen vaihtoehto on jäädä rypemään itsesääliin yksin kotiin. Olen pystynyt aloittamaan työt ja rakkaat liikuntaharrastukset jo lähes normaalisti. Liikunnan ja terveellisen ruokavalion avulla yritänkin uhmata noita vaihdevuosioireita mitä Tamofen aiheuttaa.

Soijasta puhutaan usein rintasyövän estäjänä sekä vaihdevuosioireiden helpottajana. Osaako kukaan sanoa, voinko syödä esim. Femisoijaa helpottaakseni noita oireita (minulla oli hormonipositiivinen kasvain)? Monessa paikassa varoitellaan luontaistuotteiden käyttöä hormonilääkityksen rinnalla.
HäntäPystyyn | 12.2.2014 klo 10:08:50