Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: ld-kielekkeen hermon katkaisu

Minulle on tehty korjaus Ld-kielekkeellä ja proteesilla noin puoli vuotta sitten. Selän arpi kiristää ja kutiaa ajoittain. Venytyksiä selälle ja käsille pitäisi tehdä pari kertaa päivässä, jotta kiristys pysyisi poissa. Ei tahdo joka päivä muistaa tehdä ja se kostautuu kiristyksenä.
Rintaan käytetty selkälihas jännittyy, kun teen jotakin, johon käytän selkälihaksia. En ole kokenut lihaksen jännittymistä ongelmaksi vaan ajatellut sen kuuluvan asiaan. Aluksi tuntui kummalliselta, kun kävi kuntosalilla tai nosti jotakin niin rinta jännittyi. Minulla rakennerinta on kiinteä, koska se on lihasta ja alla on vielä proteesi. Ei tunnu "luomulta", mutta näyttää paremmalta kun "luomut". Lihaksen jännittäminen nostaa rintaa ylöspäin ja siirretynlihaksen rajat tulevat näkyviin. Varmaan sinulla on sama tilanne.
Minulle jäi leikanneen plastiikkakirurgin puheesta käsitys, että hermoa ei yleensä katkaista leikkauksessa, koska samalla voi tuhoutua tärkeä verenkierto siirteestä. Joskus leikkauksesta jää jonkinlainen kiputila tai vaiva ja silloin hermo voidaan operoida myöhemmin. Minulle kerrottiin, että esim. kylkikivun vuoksi ei pysty nukkumaan leikatun puolen kyljellä muutaman kuukauden päästä leikkauksesta voidaan hermo operoida.
Kannattaa mennä uudelleen plastiikkakirurgin puheille keskustelemaan, mitä ongelmallesi voidaan tehdä.

Elsa-Maria | 30.11.2014 klo 19:37:58