Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarja syöpä.

Hei,

Mulla syöpä löytyi mahavaivojen kautta. Mulla on muutenkin aina ollut vatsavaivoja (ärtynyt suoli tms.), mutta tällä kertaa ne olivat erilaisia. Tuli yhtenä yönä kova kouristeleva vatsakipu, jonka silloin oletin johtuvan myös jostain suolistojutusta, koska kipu vähän helpotti kun pääsi vessaan. Hikoilutti ja oli heikko olo. Kävellessä ja bussin tärinässä sattui mahaan. Jälkeenpäin kerrottiin, että tämä oli tärinäkipua, joka johtui siitä, että suolistoon oli kertynyt nestettä (askites). Vatsa mulla nyt turvottelee muutenkin, nyt se turvotteli ehkä vähän enemmän. Lisäksi mulla oli lisääntynyt virtsaamisen tarve joitain viikkoja, ja mulla todettiin samalla myös virtsatietulehdus. Muita virtsatietulehduksen oireita ei ollut.

Itse olen aina ollut sellainen, ettei mua kovin herkästi lääkäriin saa. Enkä tuolloinkaan meinannut mennä. Enkä edelleenkään tykkää lääkärissä käydä :D Jos asia mietityttää, niin varaa aika gynelle. Aiemmin kun johonkin sattui tuli vitsailtua, että se on syöpä. En olisi ikinä uskonut, että se tulee omalle kohdalle. Parempi käydä tutkimuksissa, eihän sieltä välttämättä löydy mitään vakavaa ja voit huokaista helpotuksesta.

Satu
SatuK | 14.12.2014 klo 08:22:38