Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdun limakalvon syöpä

Hei!
Minä sairastuin syksyllä 2011 kohdun limakalvonsyöpään, adenokarsinoomaan.Lääkäri lohdutteli minua, että jos jokin syöpä olisi pakko valita, niin tämä olisi se helpoin tapaus. Sinun kohdallasi se varmaan sellainen onkin, joten ei tarvitse olla kovasti huolissaan.
Minulla syöpä oli kasvanut jo kohdun seinämän läpi ja syöpää löytyi molemmista munasarjoista ja kaikista leikatuista imusolmukkeista. Syöpä oli grdus 3 luokkaa ja levinneisyys oli 4b.Minulle ei sädehoitoa pystytty antamaan laajan levinneisyyden vuoksi, mutta sytostaatit aloitettiin lokakuussa 2011, sain niitä 6 kertaa ja sitten jäätiin tilannetta seuraamaan. Puolen vuoden kuluttua kuvauksessa todettiin metastaaseja maksassa ja suolten mutkissa ja olen edelleen sytostaatti-kuurilla, seuraava kuvaus toukokuun lopussa.
Kasvainmerkkiaineesi ei ole kovin korkea,joten siitäkään ei varmaan tarvitse huolestua.
Minulla leikkauksen jälkeen merkkiaine oli 280, tällä hetkellä se on vain 9.
Eräällä ystävälläni kohdun limakalvonsyöpä leikattiin poistamalla kohtu ja molemmat munasarjat ja koska syöpä ei ollut levinnyt kohdun ulkopuolelle hän selvisi ilman mitään hoitoja.
Toivotan sinulle kaikkea hyvää ja luottavaista mieltä paranemiseen, Leenuska
Leenuska | 17.3.2013 klo 14:12:47