Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: pohjois-savo

Hei päve65.

Mietin hetken että kirjoitanko, mutta päätin sitten kirjoittaa tänne. Olen itä-savosta mutta savosta kumminkin.Olen seurannut tätä palstaa jo reilun vuoden, silloin tällöin. Itseltäni leikatiin 2014 toinen rinta kokonaan ja syöpäni löydttiin niin ajoissa etten saanut minkäänlaista hoitoa, mikä on tietysti tosi huippujuttu. Mutta silti se syöpäpeikko on mielessä, vaikka olenkin jo oppinut elämään asian kanssa. Ei sitä voi olla välillä ajattelematta.
Kävin äskettäin ensimmäisessä kontrollissa ja kainalossa olikin patti, mutta se todettiin turvonneeksi imusolmukkeeksi, ei jatkotoimenpiteitä, hmmmh? Seuraava kontrolli taas vuoden päästä.
Huomaan kuuntelevani kehoani tarkemmin kuin ennen, uusi kipu mietityttää heti että onkohan se taas sitä.
Olen hirmu onnellinen että pääsin "helpolla" moneen muuhun sairastuneeseen nähden, mutta ei tämä aia poissa mielestä ole kuitenkaan. On yritettävä elää mahdollisimman normaalia elämää, vaikka pelottaakin välillä.
Luin joku aika sitten erään Avun toimittajan kirjan oman syöpänsä hoidosta, se valaisi huvin asioita ja oli todella hyvä kirja. Suosittelen sen lukemista.
Toivottavsti olet jo saanut tietoa omasta hoidostasi ja onhan sinulla tukiverkosto, joka kulkee mukana matkan aikana?
Hyvää kesää kaikille ja tsemppiä itse kullekin!!!
Näillä mennään | 10.6.2015 klo 08:14:36