Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Missä vaiheessa her2 positiivisuus ja rintasyövän ennuste selviää.

Hei,
Minulle tehtiin noin kaksi viikkoa sitten rinnan poisto ja jälkitarkastus on vasta viikon päästä. Kirurgi sanoi minulle jo ennen leikkausta ja heti sen jälkeen, ettei syöpä vaikuttaisi olevan aggressiivista laatua, mutta minkäänlaista diagnoosia tai mustaa valkoisella en ole vieläkään sairauteni laadusta saanut. Imusolmukkeita ei leikkauksessa poistettu ja vain kahdesta niistä löytyi mikrolöydös. Eilen sain jo ajan sytostaattihoitoihin ja rinnalle kuulemma tulee jokin toinen lääke ( mielestäni hoitaja puhui geenivasteesta), mutta edelleenkään en tiedä, mitä laatua sairauteni on. Minua kiinnostaa nyt etenkin se, mitä kaikkea lääkärit tietävät ennen lopullista patologin vastausta esim ultrassa otettujen koepalojen perusteella. Saadaanko her2 positiivisuus esim.tietää vasta patologin lopullisesta vastauksesta? Nyt tunnen itseni ihan hölmöksi, kun hoidot alkavat ihan kohta enkä itse tiedä, mitä taudilta odottaa tai miksi tuo toinenkin lääke sytostaattien rinnalle aloitetaan.. Tämä viikon odottelu tuntuu taas niin kovin pitkältä ilman varmaa tietoa ?
Totoro | 29.11.2014 klo 08:07:21