Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

"Tuore" rintasyöpä ja neuvoa kyselen

Kuukausi sitten ultrassa kuulin, että minulla on rintasyöpä. Neulanäytteet vahvistivat asian. Viikko sitten leikattiin koko rinta pois.

Leikkauksen odottaminen oli tuskallista aikaa, nyt sen jälkeen olen ollut jonkinlaisessa positiivisuuden ellen peräti euforisessa tilassa - ensimmäinen vaihe on selvä. Juu, olen vaiheistanut tämän tulevan prosessin jotenkin. Välitavoitteita. Tämä toinen vaihe päättyy, kun kuulen leikkauksesta tarkemmat tulokset (joulun alla kivasti..)ja käyn onkologilla kuulemassa jatkohoidot (se ehkä menee joulun jälkeiseen aikaan). Ne tulevat olemaan joka tapauksessa raskaimman kautta ikäni vuoksi.

En ole kertonut koko syövästä kuin lähipiirille. Toisinaan tuntuu, että sekin on ollut liikaa. Ehkä perhe olisi riittänyt. Haluaisin edes yrittää välillä olla kuten ennenkin. Ajatella ja puhua arkisista jokapäiväisistä asioista. Nyt tuntuu kuin kaikki asiasta tietävät (paitsi perhe, joka on ollut hienosti jalat maassa) haluaisivat vain kuulla, onko kipuja, millä mielellä olen, tarvitsenko halinallen, itkettääkö, miten perhe..... Voisiko välillä puhua vaikka maailmanrauhasta, ihan vain vaihtelun vuoksi?

No niin. Tarinaa tuli vuodatettua tuohon vähän enemmänkin. Tarkoitus oli ihan vain kysyä, mistä saa hyvän ja oikeasti luonnollisen näköisen peruukin.

Eli siis neuvokaa nyt, mistä saa luonnollisen näköisen peruukin? Olen yrittänyt olla googlailematta koko aiheeseen liittyen mutta tämä palsta vaikuttaa asialliselta paikalta kysyä. Sairaalan hoitaja sanoi, että peruukkeja saa ihan oman kampaajan kautta mutta en oikein jaksa luottaa tuohon. Olisi kiva vähän katsella eri tyyppisiä. Ja eikö niitä tehdäkin eri tekniikoilla?
Kaisamaria | 5.12.2013 klo 21:20:22