Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpä ja etäispesäke maksassa

Hei ja vastaa Sinulle yksityisesti. sillä TOIVOA ON
Itse sairastuin pitkälle edenneeseen munasarjasyöpään kesällä 2012. Syöpä oli levinnyt maksaan, palleaan, vatsanpeitteisiin, paksusuolen ympärille, molempiin munasarjoihin. Leikkaus tehtiin KYS:ssä ja se oli ns optimaalinen leikkaus. Kaikki näkyvä syöpä saatiin pois. Leikkauksen jälkeen aloitettiin solusalpaajat ja sen jälkeen olin terveenä 8kk ja sitten taas syöpämerkkiaine osoitti nousemisen merkkejä, vaikka näkyvää syöpää ei löytynyt mistään. Aloitettiin solusalpaajat ja olin ns. oireeton kolmekuukautta ja sitten toukokuussa 2014 taas todettiin merkkiaineen nousu. Kesäkuussa 2014 aloitettiin solusalpaaja, joka jatkuu edelleen.
Leikkaava lääkäri e halunnut antaa mitään ennustetta ja hän oli siinä viisas, koska munasarjasyöpä on semmoinen, että sitä on kuulemma aika vaikea ennustaa. Pitää vaan aloittaa päivä kerrallaan opettelu ja se ainakin minulla on ottanut tiukalle. Onneksi ympärilläni on kannustava tukijoukko ja saan luottaa myös Luojani suureen armollisuutteen, että Hän pitää huolen minusta, kuten Sinustakin. Syöpä ei kuitenkaan ole estänyt elämästä(oon reissannut Madeiralla, Roomassa, nyt suunnittelen Ranskan matkaa) Työterveyslääkäri kuitenkin totesi, että nyt sitten työt on tehty ja jäin eläkkeelle kesällä 2013. Kaikella tällä, mitä kerron yritän sanoa Sinulle, että TOIVOA ON ja ELÄMÄÄ ON kuitenkin varmasti joudut käymään läpi monenlaisia tunteita itkua, surua, syyttelyä, jne mutta myös saat paljon iloakin olen siitä täysin varman. Minua on auttanut todella paljon se, että kävin n. vuoden verran psykiatrisen sairaanhoitajan luona juttelemassa. Voi niin hyvin kuin vain voit ja Taivaan ISÄN siunausta, rakkautta ja huolenpitoa Sinulle Terveisin Arja Nurmeksesta
vitamiinit | 18.9.2014 klo 15:26:26