Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Suurentunut munasarja

Hei.
4.11 sain itse diagnoosin TAYS:in naistenpolilla, että patti alavatsassani jonka olin huomannut kun lenkin jälkeen makasin lattialla ja painelin alavatsaani, onkin ehkä pahalaatuinen kasvain munasarjoissa. Näin kuvaa ruudulla mutta olin niin paniikissa, että kaikki informaatio meni ohi. Mukana ollut avopuolisoni jälkeenpäin kertoi että kuvassa oli näkyvillä kasvain joka näyttää hyvä-pahalta, mutta itse olin päässä kääntäntyt asian että hyvä se on, minulla ei ole mitään hätää. Tähän asti kaikissa kuvissa kasvain oli näyttänyt siistiltä ja hyvältä, lääkärien kertoman mukaan.. yht äkkiä kaikki olikin toisin. Työterveydessä otetut syöpään viittaavat arvot olivat negatiivisiä, ja TAYS:in kokeet taas näyttivät että arvot on koholla huomattavasti.
Leikkauksen jälkeen hoitaja kertoi ensimmäisenä kun silmät aukaisn että paha se oli, oikean munasarjan muutos oli syöpä kasvain. 3h leikkaus oli ollut 7h leikkaus ja minusta oli poistettu/kaavittu paljon kaikkea pois. Tuloksia siihen oliko syöpä levinnyt sain odottaa, vasemmassa munasarjassa kun oli kanssa muutoksia. Nyt kuulin että se ei ollut ehtinyt levitä. Toisessa munasarjassa oli ollut hyvälaatuisia kasvaimia.
Minulle silti aloitetaan kahden kuukauden sytostaatti hoidot, varmuuden vuoksi.
Leikkauksesta olen hyvin toipunut, vaikka operaatio oli iso. Lääkärit sanoivat että kyseisiä kasvaimia ei voida varmistaa ennen kuin on leikattu.
Olen 35v ja elämä edessä. Tapaus on pysäyttänyt, mutta taistelen ja selviän tästä.
Voimia odottamiseen, tiedän että päivät on pitkiä ja odottaminen stressaavaa.
Katikoo | 12.12.2014 klo 11:02:36