Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Influenssarokotukset perheenjäsenille?

Hei,
Jouduin tänään aikamoisen moitteen kohteeksi, kun yritin varata terveyskeskuksesta vastaanottoaikaa sairaalle perheenjäsenelleni (hän on neljättä päivää kovassa kuumeessa, kurkku kipeä ja yskää puuskittain).

Olen itse parhaillaan sytostaateilla ja vastustuskykyni on heikko, joten syöpäklinikaltakin neuvottiin passittamaan infektioihin sairastuvat perheenjäsenet ajoissa lääkäriin.

Puhelimessa terveyskeskuksen hoitaja ei kuitenkaan antanut aikaa vastaanotolle, vaan sanoi, että on oma vika, ettei ole influenssarokotuksia otettu. Nyt vaan perheenjäsenelle vuodelepoa ja buranaa. Syöpäpotilas olkoon vaan ihan omalla vastuullaan, kun ei ole itseään influenssarokotteella suojannut!

Menin ihan sanattomaksi. Ensinnä, voinkohan noin vain sytostaattihoitojen aikana ottaa rokotuksia? Ja miksi syöpäklinikalla ei ole ohjeistettu näin toimimaan? Lisäksi, kun ihminen sairastuu syöpään, niin ehkä ensimmäinen huolenaihe ei todellakaan ole rokotusohjelman miettiminen. Ei oma eikä perheenjäsenten.

Olen myös ymmärtänyt, että jos se influenssa on jo iskenyt, niin siinä vaiheessa on turha enää mitään rokotuksia hakea. Taisin soittaa huonoon aikaan terveyskeskukseen...neuvontahoitajalla oli paha päivä.

Tuli minullekin paha mieli, kun eihän tämä syöpä mitenkään suunnitellusti tullut. En vielä vähän aikaa sitten perusterveena ja vahvana ihmisenä voinut kuvitellakaan tarvitsevani rokotussuojaa influenssan varalle. Vielä vähemmän perheen nuoriso.
Myrkkysieni | 25.3.2014 klo 12:42:50