Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpädiagnoosi elokuussa 2014

Hei!
Tsemppirutistus sinulle ja kaikille tuoreille kanssasisarillesi! Hyvä, että olet löytänyt tämän palstan!

Oma diagnoosini on 11 kuukauden takaa ja edelleen tuoreessa muistissa vuosipäivän lähestyessä. Silloin en nähnyt sairastumisessa juurikaan mitään positiivista, mutta kaikkien kuluneen vuoden koettelemusten jälkeen, näen että sairastuminen ei tuonut tullessaan pelkästään huonoja asioita elämääni! Tätä en varmasti olisi allekirjoittanut viime syksynä tai vielä talvenakaan...

Alkupaniikki helpottanee kun pääset hoitoputkeen ja kuulet tarkempia tuloksia. Itse prosessista viisastuneena voin antaa muutaman vinkin, joihin itse panostaisin nyt vielä enemmän, jos olisin prosessin alkutaipaleella.

Hanki tukihenkilö, jos et muuten koe saavasi tarpeeksi keskusteluapua. Tai pidä itsellesi "matkapäiväkirjaa" jos olet kirjoittajatyyppiä. Tämä palsta on mielestäni positiivinen ja kannustava. Täältä voit helposti lukea vanhoja keskusteluja siinä tahdissa, kun oma hoitopolkusi etenee. Helpottaa kun lukee ja huomaa, että muillakin on ollut samoja ajatuksia tai samanlaisia sivuvaikutuksia. Mieti minkälaisia sivustoja / blogeja haluat lukea ja minkä verran. Keskity positiiviseen!!

Liiku vielä kun voit - ja joka vaiheessa prosessia, kun vaan pystyt! Kävely on loistava liikuntamuoto ja stressin ehkäisijä / purkaja. Mikäli saat liitännäishoitoja, selviät niistä todennäköisesti helpommalla, mikäli olet fyysisesti kunnossa. Ja mieli voi ehdottomasti paremmin kun fysiikka toimii! Kunnon ylläpito hoitojen aikana auttoi ainakin itseäni toipumaan sytostaattien jälkeen melko nopeasti.

Mikäli saat liitännäishoitoja, lähinnä sytostaatteja, panosta sitä ennen kunnon hammaslääkärikäyntiin. Itse olen saanut korjailla hampaita urakalla sytokuurin jälkeen, eikä se ole ollut mukavaa, koska tuntuu että lääkäri- ja hoitokäyntejä olisi ollut muutenkin jo enemmän kuin riittävästi.

Tsemppiterkkuja myös vuodentakaisille kanssasiskoilleni sekä kaikille muillekin, jotka tätä polkua omassa tahdissa tallaavat! Hyvä me ja meidän kannustusporukka!!!

Sisko syksystä 2013 | 21.8.2014 klo 16:18:56