Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kuntoon

Heippa kaikille !

Kerron vaan ihan kannustuksen vuoksi, että asioilla on taipumus järjestyä ja tavoitteita kuntoutumiselle kannattaa asettaa - ihan pieniäkin.
Minulla hoidot loppuivat vuosi sitten (totaali rinnan- ja imusolmukkeiden poisto + sytot + herceptin ja säteet ...). Jossain vaiheessa sytojen kanssa taistellessa päätin, että Alpeille vielä menen (kun se Itävalta on rakas paikka). Niin vähitellen sovin itseni kanssa aikataulusta. Koira ulkoilutti ja sitten noin puoli vuotta sitten aloin tehdä pieniä mäkiharjoituksia ja kuljin ahkerasti rappusia ja joskus kyykkyjä töissä tauolla yms. Entuudestaan kohtalainen kunto auttoi tietty toipumisessa.
Pari viikkoa sitten olin reissussa ja pyöräilin ensin Tonavan rantoja ja sitten tein parin päivän patikkareissun vuoristoon ja nousin lähes 2,5 kilometriin. Voittajafiilis !!!
Keväällä, jos kohtalo suo, eikä mitään ikäviä ylläreitä terveydessä ilmene, ajattelin lähteä uudestaan...
Siis: kannattaa asettaa itselle mieluisia, sopivankokoisia tavoitteita toipumisen myötä.
Arkihan minulla on aika työlästä; hoivaan päivätyökseni vaikeavammaista henkilöä ja vanha, dementti äitini asuu nykyään kanssani, joten itsestä huolehtiminen jää taka-alalle useimmiten.

Terveiset ja ihanaista syksyä kaikille kanssatoipuville/ -toipuneille!!
palsternakka | 5.10.2014 klo 14:17:43