Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Odotus

Hei,
Minulla todettiin n. viikko sitten kystan kontrollissa pahaenteisiä muutoksia. Kasvain on paitsi suurentunut siinä on myös "selkeää kudoksen sisäänkasvua". Sain lähetteen keskussairaalaan ja aika poliklinikalle tuli alle viikossa, mutta vasta syyskuulle. Minulta otettiin myös CA125 joka oli onneksi normaali. Mutta kovasti tietysti huolettaa, kaikenlaisia oireita on ollut ja ikääkin on lähes 50 v, joten riski pahanlaatuisuudelle korkeampi. Asia pyörii ajatuksissa myös minulla lähes koko ajan.
Olen koettanut ajatella positiivisesti. Syöpää se ei ole, ennen kuin se on siksi todettu ja koska en nyt voi asialle mitään tehdä, on turha vielä murehtia, vaan sehän on helpommin sanottu kuin tehty. Olen lukenut kaiken mitä netistä olen asiasta löytänyt, mutta huomasin, että tieto vain lisää tuskaa. Toisaalta, kun ajattelee pahimman mahdolliseksi, ei järkytys sitten ole niin suuri, mitä tahansa sitten löytyykin.
Minua on auttanut tuo lukeminen, ja toisaalta olen koettanut pitää itseni kiireisenä, puuhastellut sitä sun tätä. Onneksi loma kohta loppuu ja töissä ei ehdi ylimääräisiä ajatella! Syyskuuhun on kuitenkin pitkä aika ja noin pitkä odotus tuntuu kamalalta.

Todennäköisempää kuitenkin on, ettei kasvain ole pahanlaatuinen, joten pidetään mieli positiivisena! :)
praxu | 2.8.2015 klo 18:10:51