Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sädehoito kokemuksia

Hei,

muistan miten jännitin omaa sädehoitoani - ekalla kerralla olin melkein "paniikissa". Hoitaja oli onneksi äärettömän ystävällinen ja ymmärtäväinen - hän jaksoi selvittää minulle laitteen, miten se toimii - pyörii jne. Se lievitti jännitystä paljon. Pidin silmiäni kiinni varmaan 2-3 viikkoa aina hoidon aikana ennenkuin uskalsin pitää niitä auki. Se kone oli niin vastenmielinen. Väsynyt olin joka kerta hoitojen jälkeen. Nukahdin sohvalle aina pariksi tunniksi. Iho aluetta mihin sädetys tuli en koko aikana pessyt saippualla - ainoastaan annoin suihkuveden tulla sen päälle. En rasvannut enkä tehnyt muutakaan.Ylipäätään en halunnut nähdä sitä leikattua rintaa. Ihoni kesti hyvin - vasta loppupuolella tuli yksi pieni punainen kutiava rakkula - ei muuta. Hoitajatkin ihmettelivät miten minulle ei tullut sen enempää sivuvaikutuksia.Nyt on sensijaan "kestorusketus" alueella. Tahdon toivottaa sinulle, Vivienne jaksamista ja tsemppiä.
Pidämme kaikki sinulle peukkuja.
Eva, Helsinki
eva, Helsinki | 23.3.2014 klo 22:26:20