Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hoidot ohi, mutta kunto ei kohene

Minulla todettiin rintasyöpä viime kesänä. Läpikäytynä rinnanpoisto ja sytostaatit (3x dosetakseli ja 3x cef).Olen ollut nyt töissä kolmisen kuukautta hoitojen päättymisestä. Työni on fyysisesti raskasta hoitotyötä. Alkuun tuntui, että kunto alkaa kohentua. Nyt alan tuskastua edelleen jatkuviin kipuihin nivelissä ja lihaksissa.

Yritän lenkkeillä, mutta reisiin ja polviin sattuu. Jalat on yhtä tönköt kuin dosetakselin aikana. Pienetkin kantamukset tuntuu kipuna etenkin kyynärvarsissa. Paikat on kireinä. Venyttely tekee hyvää, mutta auttaa vain hetkeksi. Kipulääkkeillä ei juurikaan vaikutusta. Yöuni on katkonaista, kuumat aallot kiusaa. "Bellergal" ei auta. Aamulla olo on kuin jyrän alle jääneellä. En voi syyttää edes aromataasinestäjää, kun en sitä kyennyt syömään.

Olin jo 3 kk:n kontrollissa ja onkologin selitys vain, että sytostaatit vie yleiskuntoa. Katsotaan kesään asti. Miten jaksan kesään asti? Onko muilla toipuminen yhtä hidasta? Sairaslomaan/sairaspäivärahaan ei olisi enää varaa. Pääkoppa on koetuksella ja stressinsieto alhaalla. Mitään serotoniinilääkkeitä en haluaisi. Olenko vain malttamaton?
Helena_52 | 2.4.2014 klo 17:13:53