Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tamofen ja sivuoireet

Hei vaan,
olen syönyt Tamofenia nyt kohta 4 vuotta. Elikä en muista aikaa millaista se oli ennen tamoja... Joskus muistan hikoilleeni kovastikkin, mutta en enää pariin vuoteen. Voisiko johtua jumastani soijamaidosta, josta joskus olen lukenut, että olisi apua. Mielialavaihteluaja on, mutta onko ne tamojen aiheuttamaa vai normi elämään liittyviä... ken tietää... Tämä sairastuminen jo itsessään saa monen moisia ajatuksia liikkeelle ja niihin reakoidaan eri tavoin eri tilanteissa. Kuukautiset kestävät 3 päivää entisen 5 päivän sijaan...
Keväällä pidin n. 3 kk paussin tamoista rinnankorjausleikkauksen yhteydessä, mutta en huomannut mitään konkreettista muutosta missään; mielessä tai missään muussakaan. Painoni nousi sytojen aikana 20 kiloa, mitkä pysyvät sitkaasti runsaasta liikunnasta huolimatta...
Seksuaalisuuteen en ota kantaa, se on niin suhteellista, jotakin tekee koko ajan mieli ja jotakin harvemmin ja minä kuulun siihen joukkoon, että harvemmin, mitä tuskin tamot ovat aiheuttaneet.
Eli ainoat negatiiviset asiat ovat olleet alun hikoilu ja painon sitkeä pysyminen... Niin ja onhan siinä se tympeä juttu, kun kerran vuodessa käy gynellä niin otetaan se pipelle-näyte, joka ei ole niitä maailman mukavimpia juttuja :-/
Me kaikki ollaan yksilöitä ja reakoidaan asioihin eri tavoin eli tsemppiä teille juuri tamot aloittaneille!
Ja neuvoksi, että älkää miettikö ja stressatko niiden syömistä liikaa.Sillä jos niitä pitää syödä, ei ole vaihtoehtoja ja mitä enemmän pyörittelee mielessä kaikenlaisia mahdollisia niiden aiheuttamia sivuoireita, hulluksihan sitä tulee.

Terveisin Marzu
Marzu | 2.11.2011 klo 23:06:25