Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tamofen ja sivuoireet

Laitoin jo aikaisemmin kommenttia tamoksifeenin aiheuttamista sivuoireista. Aikaisempaan jo varsin pitkään sivuoirelistaan voisi vielä lisätä rajut suonenvetokohtaukset sekä ilmeisesti vuosikontrollin yhteydessä diagnosoidun reisiluun osteopenian. Ainakin estrogeenivaje altistaa sille ja osteoporoosille.
Olen nyt ollut 3 kk ilman tamoksifeenia ja kaikki sivuoireet ovat kokonaan hävinneet lukuunottamatta kuumia aaltoja ja lievää limakalvojen kuivuutta (jotka johtuvat siitä, että sytostaatit lakkauttivat munasarjojen toiminnan --> varhaiset vaihdevuodet). Osteopenian vuoksi syön nyt aikaisempaan nähden tupla-annoksen kalkkia ja kontrollikuvaus on edessä tänä keväänä. Täytyy pitää peukkuja, että luut ovat vahvistuneet.
Vaan tiedän minä kohtalotorvereita, joille tamoksifeeni ei ole aiheuttanut mitään sivuoireita. Itse en siihen porukkaan kuulunut...
Kauniin lumisia talviterveisiä :-)
TummaSuklaa | 23.1.2012 klo 17:52:14