Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hermokipu

Hei

Hermokipu on ikävä tila. Itse kärsin siitä aikoinani ja se oli pitkäaikainen taistelukaveri ja kun se ei ole vaarallista niin siihen ei oikein tahtonut saada kunnon hoitoa. Kärsin useita vuosia siis rintasyöpäleikkauksen jälkeen hermokivusta ja se rupeaa kyllä vaikuttamaan myös mielialaan. Minä en ole joutunut syömään noita mielialalääkkeitä mutta Lyrica on tuttu kaveri melko pitkällä kuurilla. Mutta se ainakin tehosi. Lisäksi sain tukihihan, vaikka minulla ei ollut turvotusta, sekin kuulemma joillekin hermokipupotilaille hiukan auttaa ja ehkä se vähän auttokoin. Tosin käytin sitä silloin tällöin, en jatkuvasti kun ei tuota turvotusongelmaa ollut kuitenkaan. Edelleen liikunta oli mielestäni kyllä se joka ehkä eniten pisti tuohon parantumiseen vauhtia ja vesijumppa tai uiminen. Siitä oli mahtava apu. Olen myös kuullut, että jotkut ottavat Lymfahoitoja yksityisesti, itse en kokeillut sitä. Valitettavasti kaikista leikkauksista voi näitä hermokipuja tulla, eikä niitä oikein voi ennustaa. Hoida kipusi pois.
kesätuulahdus | 27.6.2014 klo 09:47:50