Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Terveen rinnan leikkaus

Minulta poistettiin oikea rinta syövän takia tammikuussa 2014. Olin isorintainen (kuppikoko F) ja proteesi kokoa 13. Koska en tarvinnut mitään hoitoja, oli minulla tapaaminen plastiikkakirurkin kanssa huhtikuussa. Hän ehdotteli TRAM-leikkausta, mutta halusin vain vasemman (terveen) rinnan pois. Se poistettiin lokakuussa. Poistettu rinta painoi 1347 grammaa.
Nyt olen tosi tyytyväinen rinnattomana. Jostain syystä minulle ei ole tullut maksusitoumusta proteesiin (tai proteeseihin), vaikka syöpäyhdityksessä puhuttiin kahdesta pienemmästä proteesista. En ole viitsinyt sen perään soitella, kun viihdyn mainiosti rinnattomana. Odottelen innolla ensi kesää jonka voi viettää liivittömänä.
Vielä ennen kesää minulla on leikkaus jossa korjaillaan oikeaa puolta kainalon kohdalta. Kaikki tämä on hoitunut ihan julkisella puolella Kotkassa. Olen oikein tyytyväinen palveluihin ja lääkäreiden asenteisiin.
Bianca | 13.2.2015 klo 23:19:22