Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Mitä kohdun ja munasarjojen poisto vaikuttaa seksuaalielämään?

Olen aika pöllämystynyt kun muutama päivä sitten vielä elin siinä luulossa että olen perusterve, mitään oireita ei ole ollut, ja sitten vain rutiininomaisella gynegologikäynnillä paljastui löydös jota nyt voi toistaiseksi vain arvuutella.

Kysessä on kohdun limakalvon liikakasvu joka saattaa olla pahanlaatuista, sen saan tietää vasta parin viikon kuluttua poliklinikkakäynnillä, jonka yhteydessä minulle kuulemma tehdään toimenpiteitä, jotka määräytyvät sen mukaan mitä löytyy. Olen keskustellut asiasta parin lääkärin kanssa ja koska enempää faktaa ei ole vielä käytettävissä ilman niitä edessäolevia tutkimuksia, on saamani info myös ristiriitaista. Yksi sanoo että tehdään kaavinta ja toinen katsoo että siinä poistetaan kohtu ja munasarjat. Onpa metkaa sitten herätä narkoosista ja kuulla mitä on tapahtunut! Korostan että en ns. arvostele ketään sillä näitä asioita ei kukaan voi etukäteen tietää. Tietenkin on tärkeintä että poistetaan kaikki epäilyttävät kudokset, henkikulta on arvokkain.

Mutta jos tehdään tuo rankempi homma eli kohtu ja munasarjat pois, niin mitä se vaikuttaa seksuaalielämään? Kokemuksia!

Catania
Catania | 13.6.2014 klo 20:58:48