Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Rintasyöpä ja työelämä

Minulle tehtiin rinnan osapoisto tammikuun lopulla ja vartijaimusolmuke todettiin puhtaaksi.Olen nyt saanut 2 kertaa CEF-hoitoa ja 4 on vielä jäljellä.Sen jälkeen sädehoito ja lääkitys. Hoidon jälkeen on ollut hankalaa neljä viisi päivää, kuvotusta, ripulia,limakalvojen kuivumista ja väsymistä.Jo ensimmäisellä kerralla kättäni särki koko hoidon ajan ja se turposi sekä tuli kosketusaraksi kyynärtaipeeseen asti.Tätä kesti seuraavaan hoitoon asti ja lääkäri katsoi parhaammaksi, että minulle asennetaan rintaan injektioportti.Ensi viikolla on taas hoito ja onneksi rinnassa oleva portin leikkauskohta alkaa olla kunnossa.Tällainen apu huonosuoniselle on kuulema yleistymään päin, hyvä niin.

Olen nyt alkanut tehdä osa-aikaisesti töitä, koska olen ollut pari viikkoa hoitojen välissä ihan hyväkuntoinen ja voinnissa ei ole ollut mitään ongelmaa.Olen kokenut työssäkäynnin todella terapeuttiseksi,en elä parisuhteessa ja siksi mukavien ja kannustavien työkavereiden tuki on ollut arvokasta. Jokainen toki tekee oman kuntonsa mukaan.Ulkoilemassa käyn oman personal trainerini Vili-koiran kanssa useita kertoja päivässä, raitis ilma on parasta lääkettä mielelle ja keholle.

Tsemmpimieltä kaikille kohtalotovereille ja kannusta lukemaan Marja Aarnipuron kirjan Rintasyöpävuosi! se oli todella hyvä ja kannustava!!
AnneL | 12.4.2014 klo 12:30:47