Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hoidoista!

Sain heinäkuussa 2013 diagnoosin ärhäkkä rintasyöpä ja etäpesäkkeitä kainalon imusolmukkeissa... seurasi vasemman rinnan kokopoisto ja kainalon evakuointi. Sitten tutkimuksia tutkimuksia ja lisää huonoja uutisia.
Lopullisen diagnoosin sain 05.09. Arhäkkä levinnyt rintasyöpä etäpesäkkeitä kainalon lisäksi myös rintakehän imusolmukkeissa (1) ja maksassa (4) muistaakseni. En ole hirveen kauheesti uskaltanut diagnoosiani lukea mutta hoitava lääkärini sanoi, että olen parantumattomasti sairas vaikka vasta 51 v. näin sanoo LÄÄKETIEDE!!!

Hoidot alkoivat 12.09.2013. Viimeisimmän sytostaatti-herceptin-hoidon sain 12.02.2014 Osallistun tutkimukseen ja minuun on 5 kk:n aikana tykitetty 18 x Taxol (Paklitakseli) ja 12 x Herceptin (Trastutsumabi).
Hiukset on lähtenyt. On väsymystä, makuaistin menetystä, ehkä muistamattomuutta normaalia enemmän, suuta kuivaa, ripulia jonkin verran ja aftarakkoja tuppaa tulemaan suuhun ja finnejä naamaan. Viimeisimpänä oireena huomaan, että lihaksissa jonkin verran särkyä ja voimattomuutta jaloissa. Mutta muuten voin hyvin.
Onko kenellä muulla kokemusta vastaavista hoidoista ja miten jaksatte hoitojenne kanssa?

Olen sairauslomalla ja voinut tehdä asioita joihin en työssä käydessä ehtinyt tai jaksanut. Marraskuussa ttkuvauksissa käsitykseni mukaan oletus, että etäpesäkkeet olisivat pienentyneet mutta olivatkin kaikki pois. En voi kylliksi Jumalaani kiittää!!!
Nyt valmistaudun taas vartalon ttkuvaan ja toivon jälleen hyviä uutisia lääkäriltä.
Uskon, että Jumalalla on minulle vielä jokin tehtävä tehtäväksi.Ja että olen kunhan elokuussa sairausloma loppuu valmis palaamaan työelämään.
Tiedän ettei se ole helppoa on minullakin synkät hetkeni. Sitten vain ristin käteni otan Raamatun kainalooni ja huokailen Jumala kuulee huokaukseni ja antaa voimaa jaksamiseen. Yöllä hoidon jälkeen ei aina tule uni, kun kortisooni piristää mutta silloin on niin hyvä käyttää aika rukoukseen. Rukouksella on ihmeellinen voima!!!
Voimia ja siunausta meille jokaiselle <3




Annuli62 | 16.2.2014 klo 22:34:02
  • Hoidoista!Annuli62
    16.2.2014 klo 22:34