Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ekspanderi rintaproteesit

Hei,
Mulla vähän sama tilanne. Sairastin rintasyövän 2007 silloin osapoisto.
Tänä vuonna leikattiin molemmat rinnat pois ja laitettiin tilalle expanderit. Myöhemmin on tarkoitus vaihtaa molempiin proteesit.
Enpä juuri miettinyt valmistautumista..Käsiä ei saa käyttää ääriasennoissa, joten kaikki tarvittava "pöytäkorkeudelle". Minä jouduin pitämään tukiliivejä n.2 kk (sairaalasta annettiin), jonka jälkeen olen käyttänyt sporttiliivejä. Liivejä pitää käyttää yötä päivää, minä käytän vieläkin vaikka leikkauksesta on jo jonkin aikaa. Pitää opetella nukkumaan selällään, multa ei kylkiasento vieläkään onnistu. Sairaslomaa tuli reilu 4 viikkoa. Kun menin töihin niin en saa kantaa mitään rintojen päällä, vieläkin tämä kielto päällä. Kun niitä expandereita täytetään niin kyllä on muutaman päivän "tykky" olo, mutta kyllä se tuntemus häviää, jonkun verran saattaa olla myös kipua. Se on hyvin yksilöllistä.

Toivottavasti tästä apua...ei nyt justiin tule muuta mieleen.
Tsemppiä ja Onnea leikkaukseen, kyllä kaikki hyvin menee.

terveisin dermo
dermo | 1.9.2014 klo 08:02:53