Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Uusia hoitoja ja toivottomuus

Tervehdys!

Sain eilen tietää että vuoden kestänyt hoitoputki saa jatkoa.Syöpäni on tulehduksellinen rintasyöpä ja sytostaatit aloitettiin ennen leikkausta, aloitettiin myös Herceptin-tiputus ja syön myös Letrozolea. Joulukuussa poistettiin rinta ja kainalo tyhjennettiin, tammikuussa sain aivoinfarkin ja syöpähoidot oli kaksi viikkoa tauolla.
Helmikuussa leikatusta rinnasta löytyi lisää tautia ja seurasi uusi leikkaus.Maaliskuussa vasta alkoi sädehoidot ja viimeisenä hoitokerralla lääkäri jo kiinnitti huomionsa leikkausarpeen joka ultrattiin ja otettiin ohutneulanäyte.Näyte oli riittämätön ja uusi näyte päätettiin otettiin nukutuksessa ja samalla poistettiin epäilyttävä muutos.
Sitähän se sitten taas oli,syöpää.Lähipäivinä on Ct-kuvaus, lääkäri ja hoidot määräytyy sen mukaan.
Lisäksi syyniin on joutunut myös terve rinta joka on alkanut oirehtia. Siitä on otettu jo näytepala joka oli ok mutta varmuuden vuoksi otettiin uusi näyte laajemmalta alueelta. Sitä vastausta en edes muistanut kysyä.
Toki olin varautunut siihen että kaikki ei ole vielä tässä mutta syvällä sydämessä toivo eli kuitenkin että jos kuitenkin..
Viime kesänä syöpädiagnoosin saatuani olin tietysti shokissa mutta hoitojen myötä rauhoituin ja katsoin luottavaisesti eteenpäin. Silloin en tosin tiennyt että vielä vuoden päästä olen tässä samassa putkessa jatkamassa etsien ulospääsyä .Nyt pelottaa jo valmiiksi.
Toivonkipinä jota olen koittanut vaalia alkaa välillä hiipua.

Nyt odotan seuraavaa siirtoa ja aika on pitkä sitä odottaen.Miten te ,joiden hoidot ovat jatkuneet muodossa tai toisessa olette jaksaneet?

Kesää toivotellen!

Vianna | 19.7.2014 klo 10:07:20