Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sairaan ja "terveen" rinnan poistoleikkaus, sekä proteesit samalla kertaa

Hei! Minä sairastin v. 2011 lobulaarisen rintasyövän, silloin poistettin vasen rinta kokonaan, viime torstaina 05.02. minulta leikattiin terve rinta pois TAYS:ssa, n. vuosi sitten kun olin asiasta rintakirurgin konsultaatiossa, hänen ensimmäiset sanat minulle olivat, että " en leikkaa tervettä rintaa" mutta nähtyään roikkuvan , ison rintani, hän sanoi heti, että ilman muuta leikataan . Leikkaus tehtiin siis fysiologisista systä, ei siksi, että pelättäisiin syövän leviävän toiseen rintaan. Asiassa kannattaa olla sisukas ja päättäväinen ja perustella leikkausta toispuolisuuden aiheuttamilla fysiologisilla ongelmilla. Olen todella tyytyväinen, että leikkaus on nyt tehty, enkä todellakaan aio laitattaa mitään proteeseja, pienet irtoproteesit riittävä minulle vallan mainiosti ja kotona aion olla ihan naturel, ikää minulla on 62v. ja mieheni kanssa puhuttiin poistoleikkuksesta ja hän myös suositti sitä. Mielummin olen elossa ja rinnatta kuin kannan sitä rumaa, roikkuvaa rintaa kärsien jatkuvista selkäsäryistä ja epämukavasta isosta irtoproteesista.
Sini-likka | 9.2.2015 klo 14:39:36