Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Rintasyöpäkontrolli - mitä labroja?

Hei. Minulla olisi piakkoin edessä rintasyöpäkontrolli.

Mitä laoratoriokokeita teidän syöpäkontrolleihin on sisältynyt?

Tiedättekö, voinko teettää kyseiset labrat yksityisellä sektorilla ilman lääkärin lähetettä?

Ilman lääkärin lähetettä ei saa labrakokeista kela-korvausta, mutta sowhat, koska haluaisin tietää, miten elimistöni voi labrojen mukaan, jotta edes pikkuisen voisin aavistella, joko edessäni häämöttää se, millä tyksin syöpälääkäri minua pelotteli: koska kieltäydyin lääkityksestä, hän painotti minulle kahdesti, että rintasyöpään kuoleminen on hidasta ja kivuliasta. (Nyt pelkään kovia kipuja, tukehtumalla kuolemista, vaikkei minulla vielä edes jatkuvia kipuja ole.)

Viimeksi olin kontrollissa omassa terveyskeskuksessani, enkä luota siihen että siellä nyt otettaisi mitään verikokeita.

---
Rintasyöpähoitooni on kuulunut leikkaus (osapoisto), sytostaatti- ja sädehoito. Koska syöpäni oli hormonipositiivinen, myös viiden vuoden lääkehoito olisi kuulunut pakettiin, mutta toisen sairauteni pahenemisen vuoksi kieltäydyin lääkityksestä. Koska olin jo useasti ehtinyt tehdä oman kuolemani kanssa sinunkaupat, niin tästä lääkityksestä kieltäytymisestä johtuva mahdollinen ennen aikainen kuolema oli ja on jotain mikä minun vaan on pakko hyväksyä, ja sen hyväksyn. Koviin kipuihin pitäisi kuitenkin jotenkin varautua ennalta, tiedollisesti.
---

Tervehtien,
"taipaleella"

-
taipaleella | 28.12.2014 klo 01:45:00