Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Allergiset reaktiot doketakselista ja paklitakselista

Hei!

Onkohan täällä ketään kohtalotovereita, joille ei ole takselit sopineet? Mietin, että onkohan yleinenkin ongelma? Olen perusterve 37v., ei todettuja allergioita, ja minulle oli suunniteltu rintasyövän hoidoiksi 3 x doketakseli ja 3 x CEF. Eka doketakselitiputus menikin hyvin, mutta toisessa sain kamalat allergiset oireet: syke nousi, hengitys ahtautui, iho punoitti, myrkyn makukin tuli suuhun. Tiputus jouduttiin täten keskeyttämään alkuunsa. Sitten kokeiltiin vielä paklitakselia viikon päästä tuosta, mutta sekin aiheutti hengitysvaikeuksia, ei ihan niin pahoja kuin edellinen aine, mutta sama juttu, jouduttiin keskeyttää tiputus. Sen jälkeen hoitosuunnitelmaa muutettiin niin, että siirryttiin CEF-hoitoihin. Sain ekan CEFin eilen ja onneksi se sujui hyvin! Mitään kamalia olojakaan ei ole vielä ilmaantunut, pahoinvoinnin estolääkitys on käytössä. Nyt ois jäljellä sitten vielä 4 CEFiä ja sädehoidot päälle. Vähän mietityttää vaan, että oiskohan nuo takselit olleet tehokkaampia myrkkyjä, että mahtaako CEF tehota yhtä hyvin? Mun kasvain oli triplanegatiivinen, gradus 3. Tehtiin kokopoisto ja kainalossa oli yksi mikrometastaasi.
Aurinkoista pääsiäistä kaikille! :)
hope-77 | 17.4.2014 klo 14:57:56