Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nännistä rusehtavaa nestettä

Hei,
Olin itse joskus aiemmin huomannut rintsikoissa tumman läiskän oikean rinnan nännin kohdalla. Ja sitten muutama viikko sitten huomasin, että siitä tuli puristettaessa ikävän näköistä tummaan eritettä. Näytti kuivuneelta vereltä. Ryntäsin gynekologille, joka lähetti mammografiaan & ultraan. Mammografia/röngtenlääkäri sitten kuitenkin selitti, että ikävän värinen rusehtava tai vihreä vuoto ei ole vaarallista (usein jostain kystasta tms.), mutta verisen vuodon alkuperä olisi selvitettävä aina. Ks. myös http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00959 : "Rintaerite voi olla molemminpuolista tai toispuolista. Verinen erite edellyttää aina kasvaimen poissulkemista riittävin tutkimuksin. Vihertävä, rusehtava tai keltainen erite tai erite useammasta kuin yhdestä nännitiehyestä ei viittaa syöpään."

No, minulla löytyi samalla mammografiassa kalkkitihentymä vasemmasta rinnasta (josta sitä tummaa nestettä ei tullut) ja sen mahdollista pahanlaatuisuutta vasta aletaan selvittää.

Suosittelen kyllä, että kehtaisit mennä lääkärille. Niin kauan kuin nestettä tulee, niin lääkärikin näkee millaista se on. Mammografia sinulta on jo otettu, joten tuskin on syytä huoleen.
RaKaur | 2.12.2014 klo 13:15:01