Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyöpä

Hei Have!
Pahin on sinulla ohi. Raskainta on odottaa syöpädiagnoosia. Hoitoputki kun alkaa, menee kuin pikajuna asemalta seuraavalle. Toisten matka on pidempi, toiset pääsevät vähemmällä.
Mekin aloitimme mieheni kanssa tutustumisen mun muuttuneeseen vartaloon, yhteisillä pesuhetkillä. Mulla oli leikkauksen jälkeen kaksi dreeniä haava-ja keuhkodreeni. Mulla löydettiin 6/2013 levinnyt rintasyöpä. Matkani on ollut pitkä ja jatkuu loppuelämäni. Tällä hetkellä olen kuitenkin onnekas, syöpäni nukkuu, aktiivista syöpää minussa ei ole. Käyn 9 viikon välein tsekkauksessa ja kolmen viikon välein hoitotipassa, ei sytostaatteja. Tukka kasvaa hulmuten ja keuhkodreenin sain pois pari viikkoa sitten. Pystyn taas uimaan ja kylpemään.
Hoidot saattavat olla raskaatkin, mutta ne menevät ohi. Mä olen tutustunut mahtaviin persooniin sairauteni aikana, saanut monta ihanaa syöpäsiskoa. Muista pitää huolta itsestäsi, nuku jos nukuttaa, lue jos tekee mieli...unohda rutiinit, sun ei pidä jaksaa....teet mikä hyvältä tuntuu. Mä sanon nykyään, että mulla on iloinen mieli laiskassa ruumiissa.
Viilentäviä tuulia!
Minna
Minnalla | 3.8.2014 klo 22:14:17