Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: levinnyt keuhko alkunen Mesoteliooma.

minulta on tosiaan poistettu vasen keuhko kokonaan pois vuonna 2011 ja ennen leikkausta sain
2 kertaa Alimta ja Cisplatiinia. Niistä ei ollut kovaa vastetta eli eivät pienentäneet paljoakaan syöpää.

Leikkauksen jälkeen olin syövättömänä viime talveen asti, jolloin tauti uusiutui. Etäpesäkkeitä oli
kainalon imusolmukkeissa, keuhkossa,välikarsinassa ja vatsassa. Viime vuonna sain 12 sytostaattia ensin Alimta ja Karboplatiinia,
mutta munuaiset ei kestänyt mulla Karboa, joten viimeiset 3 kertaa oli pelkkää Alimtaa.

Alimta ei enää pitänyt syöpää stabiilina, vaan se on taas hiukka edennyt. Nyt minulle annetaan
Gemsitabiinia ja Paclitaxelia ja Avastinia, niiden vaikutuksesta en tiedä, kun ensimmäinen tiputus on
parin viikon päästä.

Leikkaava proffa sanoi mulle, että joka viides leikatuista paranee. Tämä on harvinainen tauti, ja itse olen ollut
sitä mieltä, ettei tästä parane, niinkuin ei oikeastaan koko keuhkosyövästä. Mutta tämä on vaan minun mielipiteeni.
En ole saanut koskaan ennustetta.
lissu61 | 26.1.2015 klo 20:24:55