Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpädiagnoosi elokuussa 2014

Heips,

Sisko tuossa edellä jo puhui erittäin asiaa.

Vaikka olen itse näitä yltiötaisteluhenkisiä, niin kyllä se diagnoosi lamauttaa. Tunteet heittelevät kiukusta ja paniikista syyllisyyteen ja epätoivoon. Anna niiden tunteiden tulla, kun niiden aika on.

Sinulla on oikeus olla peloissasi, koska syöpä on oikeasti vakava sairaus. Sinulla on oikeus olla vihainen, koska ei ole reilua, että sairastuit. Mutta kaiken myllerryksen alta nosta esiin myös tietoisuus siitä, että täällähän meitä on monta, jotka jo selvittiin pahimmasta. Kärsineitä tyttöjä, mutta ihan maailman menossa mukana :)

Elämän arpajaiset ei ole koskaan reiluja. Rintasyöpää ei kukaan itse pysty aiheuttamaan. Se vain toisille tulee, toisille ei. Ollaan täysin syyttömiä tähän epäonneen, ja minusta meillä on lupa saada erityistä empatiaa ja hoivaa - sekä itseltämme että ympärillä olevilta.

Pysy porukoissa, kertoile kuulumisia ja pian huomaat, että oletkin vahvempi kuin tiesitkään!
Myrkkysieni | 23.8.2014 klo 07:58:32