Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: PSA:n nousu leikkauksen jälkeen

Kiitokset vastauksista ja pahoittelut pitkästä vastauskatkosta. Sain vihdoin kirjallisena tulokset ja niinhän siinä kävi, että desimaalit heittivät melkoisesti siitä mitä muistin. Tulos oli 0,17 eikä 1,4 kuten tuolla kirjoitin. Ilmeisesti tuli vaan liikaa ja ei-toivottua informaatiota hetkellisesti Meilahdessa syliin kun noin muistin väärin. Pyysin työterveydestä vielä varuiksi toisen PSA-kokeen kun oli muutenkin labra-asioita ja se näyttää kutakuinkin samoja lukemia eli 0,15. Sain tuon vastauksen tänään.
Olen aikani kuluksi hieman penkonut myös vaihtoehtoisten hoitomuotojen kirjoa. Uskon kyllä itse, että ruokavaliolla ja yleiskunnolla voi olla suurikin vaikutus solujen elämän hankaloittamiseen, mutta enpä kuitenkaan niin paljoa usko, ettenkö suostuisi kirurgini ehdottamaan sädehoitoon jos ja kun sen aika tulee. Toki sen mukanaan tuomat hankaluudet hieman pelottavat, mutta kun on seurannut oman äidin taistelua parantumantonta syöpää vastaan muutaman vuoden ajan, olen kyllä valmis. Mutta koetan nyt pitää ihan normaalin kesän ja olla ajattelematta asiaa päivittäin. Elokuun lopulla menen HUSin labraan ja jos edelleen on koholla, lähete sädehoitoon lähtee samantien. Sen aion kyllä tehdä vielä ennen lomia että selvittelen hieman sädehoidon jonotilannetta; alkaako se heti diagnoosin selvittyä vai jonotanko sinne. Ja toki voi olla onnellinen tässä tapauksessa siitäkin. että matka sädehoitoon kotoa on vain 23 km per sivu. Voisi olla pahemminkin;)
Herra49 | 5.6.2015 klo 18:45:41