Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Munuaissyöpä m42

Onhan tääla tarinoita munuaissyövistä ja tässä yksi lisää ja saa nähdä mihin tässä päädytään ....
Työpaikkalääkärillä kävin valittamassa selkäkipuani, mutta kun lääkäri ei hetken vääntelyn jälkeen saanut selkoa kivusta passitti takaisin töihin muutaman sairasloma pvn jälkeen...
Kun kipu alaselässä ei helpottanut, niin oli paluu toiselle lääkärille edessä sairasloman jälkeen.No tämä lääkäri tutki tarkemmin...otti röntgenit ja yms.Röntgenissä näkyikin jotain outoa etupuolella ja siitä ultraäänen, varjoäänien ja koepalojen...monien lääkerien arvausten kautta oltiin viimeen heinäkuussa 2013 TAYS leikkauspöydällä poistamassa kokomunuaista ja siinä olevaa 7cm kasvainta.
Leikkaus ja toipuminen meni hyvin ja, kun nyt on marraskuu niin olen käynyt jälki varjokuvissa ja tarkastuksissa.
Tarkastuksissa sanottiin, että syöpä oli asteikolla 4 eli ärhäkkä ja oli edennyt pieniin verisuoniin osaksi, mutta tarkastuksessa ei näkynyt viitteitä uusista syövän esiintymis muodoista, mutta leikkauksesta onkin vasta 4kk...
Tarkastuksia minulla jatketaan 6kk välein...jännä minusta, että itse en osannut vielä tulosta ala tuuletella? Ehkä pitäisi..Läheiset olivat, että olipa hyvä uutinen...en tiedä kuinka monta puhdasta tulosta pitää saada, että meikä uskaltais tuulettaa ...Hyvää joulun odotusta, kaikille kanssa veljille ja sisarille :)
jer1970 | 14.11.2013 klo 12:26:01