Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Minun eturauhassyöpäni. Ikä 49.

No nyt on sitten leikkauskin takana, se sujui hyvin. Kirurgin mukaan kaikki saatiin pois hermoja säästäen. Olen nyt toista päivää kotona. Vatsa toki turvoksissa ja aristava, mutta aika ok olo kuitenkin. Katetrin kanssa oppii nopeasti olemaan. Hartiasärky josta moni on täällä kirjoittanut, vaivasi kotiutumisen jälkeen kovasti. Kipu yllätti aina istuessa ja etenkin istumaan mennessä niin, ettei siitä tahtonut tulla mitään. En myöskään mitenkään taipunut availemaan katetrin hanaa vessassa, onneksi oli tytär jelppimässä kotiutumisillan. Yksin en olisi oikein selvinnyt.
Itse operaatio ei ollut paha kokemus. En juurikaan jännittänyt sinne menoa, sen verran oli asiat käyty läpi etukäteen. Kahdeksaksi menin, yhdeltä pääsin leikkaussaliin, jossa ei montaa minuuttia hereilläoloaikaa suotu. Hyvää huolta pitivät Peijaksessa, ei mitään pahaa sanaa hoidosta. Onhan tässä toipumisessa vielä monta vaihetta edessä, mutta juuri nyt tuntuu helpottuneelta.
Herra49 | 15.5.2014 klo 18:48:25