Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Eturauhasen liikakasvu - syöpäsolut

Niitä lääkkeitä on monenlaisia ja ne perustuvat eri vaikuttaviin aineisiin. Minulla on sellainen käsitys, että joku lääke vaikuttaa selvemmin vain liikakasvuun ja joku toinen myös testoteronihormooniin lisäksi.
"Hormoonihoito" ilmeisesti vaikuttaa syöpään kuristavasti. Kannattaa kysellä lääkäriltä, mikä olisi sopiva, jos ei halua ottaa muuta hoitoa. Jos ei kirurgista tykkää, niin ei tuo sädehoito mitenkään mahdoton ole. Ainoa ongelma saattaa olla matka hoitopaikkaan, koska siellä joutuu kuitenkin käymään 37 kertaa arkisin plus valmistelut.

Itse söin 8 vuotta liikakasvulääkettä ja luulen, että se alensi kyllä PSA tulosta ja helpotti pissavaivoja. Ehkä piti myös "syöpää" sen ajan jotenkin kurissa.
En oikein jaksa uskoa näihin luonnonlääkkeisiin tai ruokavalioon siinä määrin, että se oleellisesti parantaisi mitään. Tietenkin jos koko 50-vuotisen elinajan on syönyt tai liikkunut tietyllä länsimaisella tavalla, niin voi siitä jotain syöpäisyyttä seurata enemmän kuin toisin eläen. Mutta aloittamalla ruokavalio vanhoilla päivillä ei tuone suurempaa tulosta. Mutta kuka tietää...
karix | 6.6.2015 klo 11:26:40