Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Munuaissyövän (uudet) hoitomuodot, lääkkeet ja lääkekokeilut

Annettiinko miehellesi stereotaktista sädehoitoa luustoon? Ulkomailla sitä annetaan ja sillä on todettu olevan erittäin hyviä tuloksia. Ei vain kivunhoitoa, vaan saanut metastaasit hiljaiseksi. Rf-ablaatio on myös uusi hoitomuoto ja olemme yrittäneet selvittää, saako sitä vielä Suomesta.Maksaan sitä hoitoa kyllä saa Suomestakin. Minun miehelläni on lapaluussa pieni metastaasi, johon sai sädehoitoa, mutta emme saaneet stereotaktista, koska Oulussa ei ole sitä laitetta.Kuulin, että Kuopiossa olisi laite, mutta katsomme nyt, miten selvitään ja palataan sitten muihin vaihtoehtoihin. Onko miehesi saanut luustolääkettä? Minun miehelleni ensin aiottiin antaa, mutta kun oli vain yksi metari päädyttiin sädehoitoon. Mieheni on saanut Sutentia vuodesta 2007, mutta parin viime vuoden aikana vain muutaman pienen kuurin.
Nyt taas on aloitettu 37,5 ,mutta nyt 2,5 viikon jälkeen tuli ripuli ja olen taas niin huolissani ja peloissani.
Oletko sinä omaisena voinut hyvin? Minä olen joskus kovin väsynyt, kun nukun öisin niin huonosti ja yli 20-vuotta kestänyt pelko ahdistaa ja kuluttaa ihmistä, enkä halua näyttää miehelleni hätääni.
Miehelleni annetaan Votrian, jos Sutent ei enää toimi. Onko kokemuksia?
Voimia!
pupunen | 4.8.2015 klo 23:55:45