Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Uusi ers-tapaus esittäytyy

”Tervetuloa” joukkoon.

Minulla oli robottileikkaus n. 4,5 vuotta sitten ja olen ollut siihen tyytyväinen. Ja näin jälkeenpäin on turha miettiä tehtyä valintaa. Viimeisin PSA-arvo 0.012 ja muutenkin kaikki aika kunnossa. Erektiokyky on heikentynyt, mutta se on aika yleistä valitsee kumman hoidon tahansa.

Hoitojen paremmuudesta ei ole luotettavia tuloksia, vaan yleensä sanotaan, että ne ovat yhtä hyviä hoitomuotoja. Joskin syöpäklinikka Docrates on vankimmin sädehoidon kannalla.

Suolistosairauden vuoksi sädehoito voi olla sinulle huonompi hoitomuoto. Sädehoidon suurin etu leikkaukseen nähden on sen kivuttomuus. Leikkauksesta ja sen jälkeisestä ajasta on täällä paljon hyviä ja seikkaperäisiä kertomuksia. Näitä lukiessa kannattaa kuitenkin muistaa että ihmiset ovat erilaisia ja kokemukset ovat subjektiivisia. Tietenkin on selvää, että leikkaus ei ole mikään mukava toimenpide ja että siihen liittyy aina kipuja. Minulla oli aika paljon kipuja n. 1,5 vrk ajan leikkauksesta, mutta joillakin ei ole mitään, vaan kävelet seuraavana päivänä iloisena ulos sairaalasta. Lisäksi katetrin käyttö koetaan usein ikäväksi, mutta itse en kokenut sitä erityisen hankalaksi.
Jore | 3.4.2015 klo 10:26:42