Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Sutentin haittoja?

Uskon, että aortan repeäminen on osaksi ainakin Sutentin syytä. Toki lääkkeen syöminen on vapaaehtoista mutta mikä sitten on vaihtoehto levinneessä munuaissyövässä, ei oikein mikään, valitettavasti. Kaikissa näissä lääkkeissä on sivuoireet jotka ovat enemmän vain vähemmän vaarallisia.

Enemän ihmettelen Meilahden toimintaa. Laittavat sairaan kotiin. Itse jouduin siellä käymään tässä jokin aikaa sitten. Kävin jalkani vuoksi kun minulla on polvessa urheiluvamma ja paha nivelrikko. Sairastan siis myös levinnyttä munuaissyöpää. Kukaan ei uskalla ottaa vastuuta. Odottamiseen olen tottunut ja 7 tuntia istuttuani rullatuolissa totesin lääkärille että en jaksa enään odottaa kun nämä lääkkeet väsyttävät. Olin ainoa potilas. Ambulanssilla tuli 2 potilasta jotka olivat jo päivällä olleet siellä hoidossa mutta lähetetty takaisin kotiin.Hoitajia ei oikeastaan siellä muu kiinnostanut kuin millä lähetteellä sinne ollaan tultu. toinen ambulanssipotilas oli tajuton ja voi pojat kun sitä lähetettä ei saatu heti.
Mitä sitten odotin, epäiltiin tukosta pohkeessa kun jalka oli niin turvoksissa, odotin röntgenlääkärin lausuntoa. Kopissa ensiavussa oli 4 hoitajaa että heillä olisi kyllä ollut aikaa kirjoittaa se lausunto. Mutta hänen lausuntonsa kestänyt sen 6 tuntia(kesti lopulta 12 h) En olisi saanut lähteä kotiin, toki lääkäri sanoi että tuskimpa siinä on tukosta. Ei mitään, poistuin paikalta. Jonossa jalkaleikkaukseen syöppärin lähetteen vuoksi mutta 3 kertaa olen käynyt eri sairaaloissa koska sairastan levinnyttä syöpää niin minun jalkaani ei suostuta leikkaamaan. No mikä on sitten vaihtoehto? En voi kävellä. Kaikessa aina vedotaan syöpään. Ja polvessani EI OLE SYÖPÄÄ: Olen nyt sairastanut 5 vuotta . Edelleen onkologini lupaa lääkkeillä lisävuosia. Olen alle 50v.

Onneksi onkologit antavat lausuntojansa sairaaloihin jne mutta valitettavan harvoin heitä kuunnellaan. Olen kokenut sen suureksi ongelmaksi pääkaupunkiseudulla. Onneksi nyt 2014 tuli voimaan laki että potilas saa valita erikoissairaanhoidon paikkansa mistä tahansa Suomen sairaalasta.








sm | 11.2.2014 klo 17:27:15