Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Levinnyt ERS ja nyt meinaa paniikki iskeä

Hei! Minulla on luustoon levinnyt ers. Metastaaseja selkärangassa, rintalastassa ja maksassa. Viimeisin psa parin viikon takaa 391. Olen saanut doketaxelia pari vuotta. Hoito kolmen viikon välein. Hoitopäivä ja pari sen jälkeen menee kortisonihumalassa ja on tarmokas olo. Sitten tulee romahdus, enkä jaksa viikkoon tehdä mitään. Olen lähes vuodepotilaana. Kolmen viikon jaksosta menee 10-11 päivää toipumiseen. Sen jälkeen pääsen taas liikenteeseen. Tietenkin jaksaminen on huonoa mm. alhaisen hb:n takia. Uutuuslääkkeet on myös kokeiltu, mutta minulle ei valitettavasti tullut vastetta. Kuulun siihen kolmannekseen joille näin käy. Inhottavinta mielestäni on makuaistin menetys. Mieli tekisi kaikkea, mutta en oikein pysty syömään vaikkei pahoinvointia olekaan. Olen laihtunut tämän doketaxelijakson aikana 26 kg. Syöpä syö.
Aikanaan sain parantavaksi tarkoitetun sädehoidon....tosin liian myöhää. Tauti oli jo diagnoosivaiheessa levinnyt. Sädetyksestä ei ollut paljoakaan haittavaikutuksia. Suolistoärsytysta ja tihentynyttä virtsaamistarvetta, mutta ne hävisivät parissa viikossa sädetyksen jälkeen. Nyt sain viime viikolla tulitusta tähän rintalastan metastaasiin, koska se oli sellainen 5 cm paksuinen mokkula joka näkyi päällepäinkin. Siitäkään ei vielä mitään haittavaikutuksia ja mokkulakin on sulanut pienemmäksi.
Olen kirjoittanut pienen tarinan sytostaattihoidosta ja se löytyy Propo.fi sivulta : terapiaa...kemoterapiaa.
Täytyy suoraan sanoa, että kyllä tämä sytostaattihoito on todella rankkaa ja ja huonoina päivinä tuntuu, ettei enää jaksa. Toisaalta jokainen päivä on arvokas ja hyviäkin päiviä on paljon. Tämä on minulle ainoa keino pysyä hengissä.
Voimia ja jaksamista teille molemmille.
C61... | 6.12.2014 klo 20:33:54