Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Levinnyt eturauhassyöpä

Kolme vuotta sitten, sädetyksen lopputarkastuksen jälkeen, minulle todettiin, että jos PSA nousee 4:ään, niin silloin pitää heti konsultoida sairaalaa. Sama teksti lukee minulla myös paperilla epikriisissä, jonka sain lopputarkastuksen jälkeen.
Nyt PSA on pysynyt 0,5...0,6 haarukassa parina viime kertana, kun veret on otettu ½ vuoden välein. Itse ajattelin kyllä reagoida (=mennä vaikka yksityiselle urologille), jos arvo lähtee nousuun ja kolkuttelee edes kakkosta (2). Ainakin siinä tapauksessa, että nousutrendi on selvä. Kyllä valitettavasti joutuu ihan itse pitämään omasta hoidostaan huolen.

Tavallaan se on ymmärrettävääkin, että vaikka lääkärillä on netissä tiedot esissä, niin eivät he niitä lue, ennen kuin potilas itse sanoo, että minut on leikattu ja minun PSA:n pitäisi "aina" pysyä nossassa! Kun tuon sanoo, niin kyllä ne sitten...
karix | 24.6.2015 klo 12:10:03