Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Virtsarakkosyöpä ja siitä selviytyminen?

Itselläni on rakko kokonaan poistettu. Samalla poistettiin kohtu yms aekä imusolmukeita sekä virtsaputkea että munuaisiin menevää virtsajohdinta. Leikkaus onnistui hyvin, olen ollut 1,5 vuotta terve. Minulle ainoa aihtoehto oli avanne ja ulkopuolinen virtsan keräys pussi. Olen verrattain nuori ja omatoiminen kaikilta osin. Pussin kanssa ei ole ollut ongelmia, ennemin se kuin kuin kokoaikanen pelko, milloin syöpä uusii ko alueelle. Toki totuttelua vaatii. Olin jo ennen leikkausta tutustunut välineisiin, tavanut avanne hoitajan ja ennenkaikkea päättänyt, että pussi ei estä mitää asiaa elämässä. Näin on ollutkin. Pussistani ei edes tiedä kuin minä ja mieheni. Ei edes lapseni. Sukupuolielämä on normaalia, mitä nyt tietenkin vaihdevuodet haittaa. Mutta ne olis ilman pussiakin. Yöllä pussin käyttö saattaa vaikeuttaa nukkumista, aluksi. Tämä vain minun kokemus. Jos tilanne on se, että jäljellä oleviin virtsaelimiin tulee syöpäkasvainta, on minusta syytä ne poistaa ja ottaa avanne käyttöön.
Vain minä | 29.4.2014 klo 13:51:10