Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Neljäs viikko

Nyt on käyty 19 kertaa ja jäljellä on 18, joten juuri on päästy yli puolivälin. Tämä neljäs viikko meni mukavammin kuin tuo kolmas viikko. Pissaventtiilin ärsytys oli melkein nimellistä ja tuntui vain muutaman tunnin ajan sädetyksen jälkeen.

Yöt ovat sujuneet heräilemättä pissille. Joskus jos on kylkeä kääntäessä herännyt, niin sen vessalenkin olen tehnyt. Mutta muuten virtsapuoli on pysynyt aika hyvin ojennuksessa. Suolistokaan ei ole erityisemmin ilmoitellut itsestään. Toki huomaa, että se ei ole aivan normaali, mutta minkäänlaisia pikajuoksuja vessaan ei ole tarvinnut tehdä.

Kaapelointi toimii ja muu siihen liittyvä toiminta on ainakin entisellään.

Sädetystä annetaan siis 5 suunnasta. Iho ei ole ainakaan vielä ärtynyt "polttokohdista". Ohjeiden mukaan olen juonut noin 2 litraa päivittäin, lähinnä aamu- ja iltapäivina. Vettä, mehua, kahvia, maitoa. Illalla olen hiukan jarrutellut nesteen ottoa.

Juttua toisten potilaiden kanssa ei juuri synny, koska odotustila on sen verran pieni. Jos on useita potilaita läsnä, niin ei viitsi jutella. Jos sen sijaan ollaan kahdestaan, niin kokemuksia on voinut hiukan vertailla. Sädetysajat ovat pitäneet aika täsmällisesti. Tulen paikalle noin 20 min ennen ja usein pääsen heti sisään. Joskus on joutunut odottelemaan, kun on ilmeisesti ollut jotain hässäkkää aikaisemmin koneella ja syntynyt jonoa.

Tämä poliklinikka on yleisen sairaalan ja toiminnassa on 2 konetta. Vieressä on sytopotilaat ja vuoteissa tuodaan osastoilta potilaita sädetykseen. Sädetyksiä tehdään ilmeisesti "kaulasta reisiin".
karix | 4.3.2011 klo 12:37:35