Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Minun eturauhassyöpäni. Ikä 49.

Terve, vastaan osaltani tuohon brachyterapia-kysymykseen. Olin tekemässä hoitolinjapäätöstä syksyllä 2013. Silloin Meilahdessa lääkäri (ei leikannut kirurgi) totesi, että HUSissa ei enää anneta brachyterapiaa. Syy ei ollut hänen tiedossaan, mutta kuulemma ei johtunut siitä, että kokemukset olisivat olleet huonoja.

Itse valitsin robottileikkauksen, enempi tarinaa löytyy näiltä sivuilta otsikolla "Robottijonoon". Olen valintaani tyytyväinen, kuten ilahduttavasti monen osalta näyttää olevan, on valinta ollut mikä tahansa. Leikkauksen jälkeisen komplikaation ja seuranneen multiresistenssin bakteerin aiheuttaman tulehduksen aikana kyllä hetken ehdin miettiä valintani fiksuutta. Kuitenkin 5 viikkoa leikkauksen jälkeen olo nopeasti koheni ja mieli parani, kun sain vihdoin katetrin pitkittyneen käytön jälkeen pois.

Virtsaamisen osalta voin nyt todeta, että leikkauksen vaikutus elämänlaatuun oli positiivinen. Virtsaamisväli on pitkä eikä pidätysongelmia ole ollut ihan alkuaikojen jälkeen. Erektio minulta oli pitkään kateissa eikä sildenafiili auttanut, vaikka erektiohermot säästettiin leikkauksessa. Pistoksilla hoitui. Viime syksynä alkoivat yölliset erektiot palata ja pari viikkoa sitten (melkein 15 kk leikkauksen jälkeen) yhdyntä vähän yllättäen onnistui ihan luomuna. Eli kuten sanotaan, leikkauksen jälkeen nuo asiat voivat kohentua jopa pari kolme vuotta.

Tsemppiä valitsemallasi hoitolinjalla!
jukka56 | 3.3.2015 klo 12:07:11