Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Tyrä

Olin perusterve 65v asti, mutta sitten todettiin ers. Rauhanen poistettiin robotilla 2011 ja kontrolleissa PSA on ollut sen jälkeen mittaamattomissa. Vertaistukiryhmässä miehet ovat valitelleet lähetteen saannin vaikeutta PSA-kokeisiin, joten keskustelin ongelmasta urologin kanssa. Hän kirjoitti minulle pysyväislähetteen laboratorioon vuoteen 2024 asti ja jos tulos on mittaamaton, niin he lähettävät tekstiviestin asiasta, muuten he kutsuvat käymään. Tämä on todellista työn tehostamista, kun loppuu turha juokseminen joka asian kanssa.

Mutta sitten tuli tyrä, kuten niin monella muullakin ers-potilaalla. Viime perjantaina se leikattiin ja nyt on lantionseutu musta kylkeen saakka, samoin kivespussit ja penis puoliväliin saakka ja toipuminen on paljon työläämpää kuin rauhasen poiston jälkeen. Pidin asiaa simppelinä, mutta ei se ollutkaan ihan läpihuutojuttu.

Leikkaava kirurgi sanoi, että ei Suomessa ole mitään lääkäripulaa ja tästä päästään seuraavaan aiheeseen eli lääkärien tyhjäkäyttöön. Minun ERS-prosessissa oli kaikkiaan 8 lääkäriä, joista yli puolet olivat turhia. Tyrä todettiin Meilahdessa ja että pitää leikata. Sitten tuli kutsu Peijakseen, jossa todettiin sama asia ja annettiin lähete Kirurgiseen sairaalaan, jossa kirurgi totesi jälleen kerran saman asian ja leikkasi. Tuntuu että kukaan ei usko ketään ja potilasta heitellään paikasta toiseen, kunnes viimein löytyy lääkäri joka suostuu tekemään muutakin kuin toteamaan tilanteen.

Lopuksi totean että en ole kiittämätön, vaan kiitän sairaanhoitoa mitä me saamme, mutta miksi se pitää tehdä niin vaikeaksi ja monen mutkan kautta.
Koettakaa kestää jotka nyt juuri olette tämän myllyn pyörityksessä.
JIL | 28.1.2013 klo 11:57:34