Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Munuaissyövän (uudet) hoitomuodot, lääkkeet ja lääkekokeilut

Hei Jontte,
Mä tosiaan olen sairastanut tätä levinnyttä munuaissyöpää 3,5 v ja siitä kun munuainen poistettiiin on 5v.
Koko tämän 3,5 v olen kuulunut lääketesteihin. Eka testi oli verrata sokkona 2 eri lääkkeen sivuvaikutuksia, sutent ja votrient. Muistaakseni lähes 90% testin jälkeen valitsi votrientin. Itsekin söin sitä noin 3v. Keväällä olin saanut ikävään paikkaan täysin uuden kasvaimen joka oli tullut aivan yllättäin. Heti siitä lähdin mukaan uuteen testiin. Testaan yhtä lääkettä jonka vaikuttava aine on kabotsinitibi joka on lääke medullaarista kilpirauhassyöpää vastaan ja siellä yhteydessä todettu varsin tehokkaaksi. Lääkkeen nimi on Cometriq. Lääkettä on minua ennen kokeiltu 2 potilaaseen Suomessa levinneeseen munuaissyöpään ja nyt meitä lienee 4-5 henkilöä ja kaikki ovat aloittaneet keväällä ja kesällä. Lääkkeen turvallisuudesta ei ole hirveästi munuaissyövässä tietoa ja sen vuoksi minulta otetaan labrat joka toinen vko. Nyt odotan kuvia mitkä minulla 31.7. Tätä lääkettä kokeillaan mielestäni levinneeseen eturauhas- ja rintasyöpään. Jenkkisivuilla tätä lääkettä nimitetään viimeisen vaiheen lääkkeeksi ja se ei pidä paikkaansa. Jos tämä ei sovi minulle ja pienennä metareita niin. Minulla on vaihtoetoina 3-4 lääkettä. Nämä kaikki kuten tämäkin on tyrosiinikinaasiestäjiä mutta tämä kano näin selkokielellä käyttää hiukan eri reittejä kuin esim votrient. Valitettavasti olen saanut ikäviä sivuoireita muttayritän vielä runsaan vkon kestää.
sm | 20.7.2014 klo 18:44:36