Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Luustoon levinnyt ers

Hei, kysyit kokemusta pahastasyövästä. Mulla alkujaan oli pisteet 4+3=8 ja PSA yli 60. Eli korkean riskin syöpä. Tämä vuonna 2010. Nyt edelleen henkissä tosin hoitoja on ollut vaikka mitä mutta syöpä on levinnyt kaikkiin luihin. Viimeksi kontrollissa maanantaina 5.5 ja silloin ilolla todettiin, että nykyinen Zytiga edelleen toimii. PSA on pysynyt tasossa usean kuukauden ja tärkeämpiarvo, joka kertoo luuston tilasta P-AFOS on puoliintunut vuoden alusta ollen nyt 362. Elämä jatkuu edelleen lähes normaalina. Kipulääkitystä on, kuten kaikilla jotka ovat tässä vaiheessa ja hyvä niin. Sillä niiden avulla päivästä tulee normaali. Se on tärkeä tieto, että kivuista ei tarvitse kärsiä. Tänään olin saamassa punasoluja. Ne tahtoo hävitä meillä luustoon levinneillä, jossain vaiheessa. Verta olen saannut nyt kolmekertaa ja jatkossa tulee EPO hormooni. Sillä on ollut hyvä vaikutus tilanteeseen, stimuloivat punasolujen muodostusta. Tästä tulossa aivan uusi tutkimus. Vaikka onkin "pahasyöpä" niin ei kannata lannistua. Elämä jatkuu ja elämä on elämisenarvoista.
toimasan | 6.5.2014 klo 17:59:13